Tuesday, December 22, 2009

Butter prawn PALING SEDAP dalam DUNIA!!

Dear Bloggers...

Kat luar sana mesti ramai
seafood die hard fans kan?
Korang selalu gi makan seafood kat mana ye?
Bila gi makan tu... puas hati tak?
Berpatutan tak harga yang dibayar?
Berbaloi tak drive jauh-jauh semata-mata nak makan?

Korang tau...
nak kongsi sikit ni
Tempoh hari aku gi makan seafood ngan family
saja-saja... kepingin nak makania le katakan

Guess what??!!!
BUTTER PRAWN
yang terhidang malam tu...
SERIES
yang TERBAIK dalam DUNIA!!!



Dia punyer serdak butter tu....
sangatle sedap
rasa cam milky buttery
bila masuk dalam mulut...
terus MELT!!!
Heaven wa cakap lu!!!
Tak berminyak.... light... fluffy... tasty
Time panas of coz la sedap tahap dewa
Time sejuk pun kesedapan terpelihara!!!
Dok syok makan serdak je.... hehehehe
Prawns dia pulak... so fresh n juicy!!
Licin sampai tak tinggal selai serdak pun aku bedal
Apa taknye.... the BEST butter prawn I've tasted by far
Kalau korang tak caya... gi la rasa
Mest puas hati punyerlah!!

Menu yang lain pun tak kurang hebat dan lazatnya



Asparagus goreng belacan yang sedap diratah begitu sahaja
Sotong goreng tepung yang nyummeh
Bamboo lala cili kering yang pedas dan secukup rasa



Siakap goreng kerabu mangga yang masam-masam manis
Sizzling taufoo yang simple tapi sedap
Nasi goreng seafood yang cukup puas hati


Waaahhhh!!!
Sweet and sour ketam minyak yang kuahnya sangat le lazat
Ketam dia pulak gemuk n chunky.... puas makan isi
They all provide roti goreng buat cicah dengan kuah ketam
Roti tu di luar crispy... di dalam lembut dan gebu...
Gambo roti tak sempat snap...
coz doz bz menyelam dalam kuah... hehehhe



Huiihh.... FOOD GALORE!!
Harga sangat berpatutan
10 orang budak lapar balik dengan perut bulan
kekenyangan.... senyum lebar!!!

All these scrumptious food plus telur dadar...
nasi putih... drinks... complimentary fresh fruits...
for less then RM200
Series puas hati
Lain kali of coz akan pergi lagi
Tapi di mana ye?

Di....

BAGAN SEAFOOD
TANJUNG HARAPAN, PORT KLANG
Tel. No: 03 31764546


Ditanggung halal InsyaAllah
Tuan punyer restoren je Cina...
tapi semua kesebelasan tukang masak di dapur...
Islam kita
Kat restoren ni siap ada surau lagi
Sesuai untuk reunion family and sabahat handai
Jom pi makan!!


Chalo Bloggers!!





6 comments:

Mohammad said...

Ada logo halal ker..? Saya teringin sangat nak makan tapi was2x...

Masyithah Ma'arof said...

akum mohammad... last saya pegi sebulan lepas ada nampak kalau tak silap. kalau saya pegi lagi sekali weekend ni, saya tolong confirmkan betul-betul ye.

Mohammad said...

Waalaikum salam Puan Masyithah Ma'arof. Bukan apa teringin benor nak makan...Huhuh...Thanks a lot...Pernah makan x dekat Aroma Ikan Bakar Pantai Jeram Klang

Masyithah Ma'arof said...

hi mohammad... huihhh... selalu gak g sana coz umah mentua around 15min drive je dari jeram. kat jeram sedapnyer lain. saya suka udang and sotong tepung. nyam nyam :) kat bagan ni sedapnyer lain. personally saya suka yg kat bagan... esp butter prawn. series melt dalam mulut.

Mohammad said...

Salam..PUan Masyitah dah ker pergi ker last week? Ada logo Halal ker??

TQ!!

Masyithah Ma'arof said...

Saya ke Cheng Ho (restoren Amy Search) plak jadinya. Nanti-nanti saya upload pasal Cheng Ho ek. n of coz saya akan update pasal bagan bila saya ke sana :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...