Showing posts with label Movie review. Show all posts
Showing posts with label Movie review. Show all posts

Wednesday, March 24, 2010

ALICE di taman khayalan :)

Dear Bloggers...

Sapa dah tengok movie ni?

Angkat tangan!

Waahhh.... ramainye!!
I sempat tengok yang 3D
Hari tu Avatar tak sempat
And it has been ages since I last watched
a 3D movie kat panggung
Kalau tak silap... cite ni je kot
Yeah!!! That loooooooong rasanya
I am sooo outdated!!
Cam jakun gak le masa dapat spek 3D movie Alice tu....
Wah!! Macam spek betul beb
Dulu time Jaws... spek kertas je.... hehehe :)

*
*
*

Apa komen korang ek tentang





Personally...

I luv Queen of Hearts!!
Series suka tengok memek muka and time dia jerit
The high pitch voice... juz remind me of sumone i know
Dah le lipstick dia cam setoet je.. comel!!
Nampak cam muncung and moody 24/7
Eyeshadow plak old school habis...
the classic blue dari upper eyelid sampai bawah eyebrow...
hahahahhaha!!

Next... the Mad Hatter
I adore Johnny Depp punya acting
Series talented
Paling suka tengok dia jadi
Captain Jack Sparrow

Gi tengok Alice pun mainly sebab nak berdating di layar perak
dengan Abang Johnny... hehehe :)
Tapi... I'm kinda dissapointed this time around
I rasa macam Jack Sparrow
tukar nama, costume and make up...
then berlakon dalam Alice
Gerak geri... cara jalan... gesture....
perangai gila-gila Mad Hatter
macam fotostat Jack Sparrow
Tak de ke'eksklusifan' watak Mad Hatter laaa :(
Frust sikit tang ni

Otherwise I enjoyed the movie to bits
Character yang lain pun best...
tapi tak sebest Queen of Hearts & Mad Hatter la

Dah la dapat back seat kat tengah
Series puas hati
Kalau sesapa belum gi tengok...
sila-silalah ye!!
Pastu leh berkongsi review di sini

Chalo bloggers :)



Sunday, September 13, 2009

LUV the movie!

Dear Bloggers...
It has been a while since I'm updating
I got back to work on Tuesday and it was kinda busy
But I did manage to catch this movie on the opening day
The movie was GREAT and HILARIOUS
I totally enjoyed myself
*
*
The real world of dating sucks...
sumtimes you hev to pretend to be sumthing that you are not,
just to catch a 'big fish'!
sumtimes you just have to be shallow and a bimbo,
just to get that dream guy that you hev been dying for!
*
*
I can bet nearly 90% of you gals out there have a
CHECKLIST of  "How a PERFECT partner shud be"
And I'm not wrong to say...
how many lucky gals out there
manage to get a partner that fulfill even half of the criterias
that hev been carefully written in that loooooooong list!!!
NOT EVEN a HANDFUL!
Well... that's the
UGLY TRUTH!!!
One of the best romantic comedy this year
Personally... I prefer this movie to The Proposal
Why dont you go and watch it yourself?
If you are sucker for romantic comedies (like me)...
you SHOULDN'T MISS
THE UGLY TRUTH for the world!!!
I won't spoil the fun by giving you the synopsis :)
But I really wanna watch it again!!
*
*
Chalo darlings!!

Sunday, August 16, 2009

HEBATKAH filem Ayat-ayat Cinta?

Dear Bloggers...
Malam tadi aku tengok filem
AYAT-AYAT CINTA
kat slot Cerekarama TV3...
Apakan daya time raya last year
terlepas nak nonton
Ye... aku memang
OUTDATED!
Minggu lepas plak baru la ade kesempatan
nak khatam baca bukunye...
DOUBLE OUTDATED!!
Orang dah baca buku ni tahun 2008,
aku baru nak baca
Kuang... kuang... kuang...
*
*
*
Series movienye
TAK BEST!!
Takde feel...
cam ala-ala cite cintan cintun
bebudak universiti je
Watak Fahri tak cukup character...
tak layak dijadikan idola...
lelaki idaman.. suami idaman apatah lagi
Watak Aisha cam kurang ajar...
tak soft spoken, lemah lembut, indah pekerti
Watak Maria and Noura so-so la...
Watak Nurul plak cam getik...
gatal nak kawin... euuuwwww!!
*
*
Dalam buku tu jalan ceritanya
MANTAP
PENUH PENGAJARAN
PENUH KEINSAFAN
Ciri-ciri ISLAMIC digarap jitu
menjadikan sebuah novel yang cukup
INDAH
*
*
Lirik dan melodi lagu
Ayat-ayat Cinta
memang BEST!!
Berkali-kali dah aku dengar,
tak jemu-jemu
Setiap kali dengar lagu tu...
rasa macam ada goose-bumps!
Suara Rossa memang ngam dengan lagu itu
Tak caya?
Apa kata korang dengar sendiri :)
Just click play
and pause dulu mixpod kat sebelah kanan tu ye. TQ

Korang plak camne ye?
Apa pendapat?
Chalo darlings!

Friday, March 27, 2009

Just loooove this movie!!! CONFESSIONS OF A SHOPAHOLIC!

Dear Bloggers...
Seronoknyer movie ni!!
Had a chance to watch it TODAY
Despite it was noon... on a Friday...
the cinema was
FULL HOUSE!!!
And not to my surprise...
majority are LADIES!!!!
hehehehehe :)
Yes... WE the
SHOPAHOLICs!!

One of the most awaited movie
is finally
HERE!!
Lovely Gucci!
Arrggghhh... shoes.. shoes... shoessss!!
Stylish... colorful designer outfits
In short...
it was a fun movie...
ade gelak-gelak... ade family value....
ade friendship value... ade lovie dovie...
interesting enuff
I didn't feel the time flies!!
Don't just take my word for it...
go and watch it yourself!
And share your comments with me!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...