Wednesday, May 05, 2010

Pengaruh BURUK Upin & Ipin....

Dear Bloggers...

Di satu petang yang bening dan hening... 
tiba-tiba best friend aku kata

Best friend: 
Aku tak bagi dah anak aku tengok Upin & Ipin... 
kartun tu menyusahkan aku la...
semalam aku dok bertekak ngan anak aku pasal kartun tu.

Aku:
Haaa??!! Apa pasal plak?? 
Upin & Ipin kan sesuai untuk budak-budak
So far aku dok layan menonton ngan Amirul... OK je

Best friend:
Anak aku bising nak bela LEMBU!!
Macam Rajoo bela Sappy


Of coz la aku kata tak boleh kan?
So dia nak bela AYAM plak!!!!
 Ohhhhh!!!  
TIDAAAAKKK!!!


Aku:
Muahahahahhahha!!!
Tak dapek den nak nolong de :)




3 comments:

abqaro jannah said...

HHhHhHahahahahaa
LUCU SUNGGUH LA..
ingat kan apa la sebabnya
macam di forum segelintir masyarakat indonesia,
mereka membincangkan pengaruh upin dan ipin yang bakal merosakkan budaya mereka..
tahniah kepada produksi Les Copaque
sebab sekarang ni anak-anak indonesia meniru cara upin dan ipin bercakap sekaligus meluaskan penggunaan bahasa melayu Malaysia
lucu betol bila ada forumer yang kata anak deorang panggil atok dorang style upin ipin
"atok..ooo atok.."

Masyithah Ma'arof said...

hi abqaro.... betul betul betul :)

Nur Fiqah Zara said...

saya follow kak....kak follow saya balik ya, blog kak superb..!!! i like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...